Goji Berries – Di Manakah Anda Boleh Membeli Buah Kering Ini? Harga, Lokasi Serta Testimoni Pengguna Lain Yang Akan Mengejutkan Anda!

20
16422

Goji Berries - Di Manakah Anda Boleh Membeli Buah Kering Ini? Harga, Lokasi Serta Testimoni Pengguna Lain Yang Akan Mengejutkan Anda!Goji berries ataupun buah Goji merupakan satu herba tradisional yang sering dijual di kedai-kedia ubat Cina dalam bentuk kering. Biasanya ia akan direbus bersama herba lain untuk diminum sebagai tonik. Goji berries ini sesuai sebagai supplemen untuk semua orang, tak kira jantina dan umur. Ianya senang dibeli dan murah sahaja. Goji Malaysia merupakan satu bentuk makanan sihat yang boleh anda ambil setiap hari tanpa perlu was-was kerana ianya merupakan sejenis buah-buahan tanpa apa-apa bahan tambahan. Walaubagaimanapun, ia tetap berkesan dalam hal kesihatan anda. Buah Goji merupakan satu suplemen pemakanan yang berupaya membantu anda mengurangkan berat badan tanpa secara semulajadi. Goji berry telah digunakan dalam perubatan tradisional Cina untuk lebig dari 2000 tahun dan dibuktikan berkesan mengikut penyelidikan sains moden. www.GojiBerries.my -50% Promotion!

Terdapat banyak cara untuk anda memakan buah Goji ini. Anda boleh tambahkannya kepada sup, tabur dalam bubur, campur semasa masak kuah sayur, dicampur dengan teh panas dan sebagainya. Goji  berries boleh dihadam dengan mudah juga dan anda tidak perlu runsing sama ada ianya boleh menyebabkan apa apa kesan sampingan yang tidak diingini. Dalam pada itu, kita juga boleh menjangka bahawa Goji Berries ini memberikan banyak kebaikan dari segi kesihatan. Ia pernah digunakan oleh sami Buddha beribu-ribu tahun dahulu untuk mengekalkan kesihatan badan mereka dan menambahkan tenaga semasa melakukan senaman mempertahankan diri serta aktiviti bertapa.

Apakah Sebenarnya Goji Berries?

Goji Berries merupakan buah yang dikenali dengan nama saintifik Lycium Barbarum dan Lycium Chinense. Kedua –dua spesies ini tumbuh di negara China dan buah segarnya bersaiz agak kecil, dalam ukuran 1-2 cm setiap satu. Buah ini kemudiannya akan dtuai dan dikeringkan. Proses pengeringan biasanya dilakukan di bawah matahari ataupun dalam ketuhar. Tiada bahan lain yang ditambah untuk mengawet buah ini. Buah Goji tidak mempunyai apa-apa rasa yang kuat, hanya sedikit masam dan manis. Jadi ianya sesuai ditambah kepada mana-mana jenis makanan pun, sama ada pada masakan manis ataupun masin. Ianya sangat senang dimasak atau disediakan. Antara cara yang boleh anda mengambil Goji Berries ini termasuklah:

  • Merendam selama beberapa minit dalam air panas yang baru dididih untuk dijadikan teh
  • Direbus bersama herba ubat-ubatan kering yang lain, seperti bunga kekwa dan buah kurma untuk diminum sebagai tonik.
  • Ditambah kepada masakan sup sayur, sup ayam, sup daging dan sebagainya.
  • Satu camca besar boleh dimakan mentah begitu sahaja setiap hari.
  • Ditambah kepada jus buah lain dengan meletakkannya ke dalam blender ataupun juicer bersama buah-buahan segar lain.
  • Ditambah kepada campuran kacang dan buah kering dan dimakan sebagai snek sihat sepanjang hari untuk mendapatkan peningkatan tenaga.
  • Diletakkan bersama bijirin sarapan pada waktu pagi bersama buah segar dan kacang lain.
  • Digoreng bersama telur dadar, sayur-sayuran goreng, ayam rebus, lemak sayuran, kari dan gulai.
  • Dijadikan manisan atau jeli untuk dimakan sebagai pencuci mulut

Asalkan anda mempunyai kreativiti, anda boleh memikirkan pelbagai cara untuk menggunakan Goji Berries ini dalam hidupan harian anda.

Apakah Harga Goji Berries di Malaysia?Goji Berries mengandungi pelbagai khasiat yang baik untuk badan anda. Ini termasuklah 18 asid amino dan 20 mineral yang boleh membantu badan anda mencapai keseimbangan yang sepatutnya. Selain itu, ia juga mengandungi Vitamin C dan Vitamin A, serta kandungan serat yang tinggi. Terdapat juga komponen yang berfungsi sebagai antioksidan, iaitu molekul yang boleh membanteras radikal bebas dalam tubuh badan. Radikal bebas merupakan zarah yang boleh menyebabkan pelbagai penyakit, termasuklah kanser serta masalah jantung. Antioksidan boleh dijumpai pada kadar yang tinggi dalam buah ini. Goji Berries juga tidak mengandungi kalori yang tinggi, dan.

www.GojiBerries.promotion.my

Ia ditanam dengan banyak di Ningxia dan Xinjiang, iaitu di kawasan Utara-Barat China. Setiap tahun, sebanyak 50,000 tan buah Goji ini dituai dan diproses bagi pasaran antarabangsa. Antara mineral yang terkandung dalam buah ini termasuklah zink, kuprum, Kalsium,Betaina,Selenium, Fosforus, Besi dan lain-lain. Mineral-mineral ini penting dalam mengekalkan fungsi organ penting dalam badan anda terutamanya semasa melakukan aktiviti rancak seperti bersukan.

Goji Berries Baik Untuk Tubuh Anda Dalam Pelbagai Aspek

Anda mungkin tidak sedar bahawa buah ini boleh memperbaiki kesihatan anda dengan pelbagai cara. Buah ini telah digunakan dalam perubatan purbakala untuk menyembuhkan pelbagai penyakit termasuklah pening-pening dan rasa lemah. Pada zaman moden ini, Goji Berries masih digunakan dengan meluas untuk merawat penyakit melalui cara perubatan tradisional Timur. Antara kesan-kesan baik Goi Berries termasuklah:

Memperkuatkan Sistem Pertahanan Badan

Vitamin yang terkandung dalam buah Goji sudah dibuktikan melalui kajian saitifik sebagai berkesan meningkatkan pertahanan badan terhadap penyakit. Ini kerana Buah Goji ada Vitamin C yang merupakan satu nutrient penting untuk mengekalkan imuniti badan pada tahap yang paling maksimum.Dalam pada itu, terdapat juga kajian yang mengatakan bahawa Goji Berries berupaya meningkatkan keberkesanan vaksinasi selsema. Ini bermakna bahawa ianya boleh membantu badan melawan kuman virus dan bacteria yang menyebabkan selsema yang teruk. www.GojiBerries.my -50% Promotion!

Membantu Pelangsingan Badan

Kandungan serat yang tinggi dalam Goji Berries akan menyebabkan anda rasa kenyang lebih pantas tanpa perlu makan banyak. Buah Goji ini boleh dijadikan snek kalori rendah yang  boleh dimakan sebanyak yang anda mahukan kerana ianya mempunyai kadar kalori dan gula yang rendah. Goji Berries Baik Untuk Tubuh Anda Dalam Pelbagai AspekIa juga sesuai bagi mereka yang berpenyakit kencing manis kerana buah ini tidak akan menyebabkan tahap gula dalam darah melambung tinggi. Buah ini merupakan satu bentuk pemakanan yang sihat bagi mereka kerana ia melepaskan gula sedikit demi sedikit untuk jangka masa yang panjang.

Satu camca buah kering ini hanya mempunyai 23 kalori manakali satu sudu nasi mempunyai 150 kalori. Mineral dan asid amino dalam Goji Berries boleh membantu mengimbangi  metabolisme badan anda. Ini supaya badan anda boleh membakar lemak dengan lebih cepat. Ia juga boleh membantu anda mengurangkan berat badan anda dengan lebih cepat. Serat dalam Goji Berries yang boleh mengawal rasa lapar dan menyebabkan anda mengurangkan pengambilan makanan yang mempunyai karbohidrat dan lemak yang tinggi. Apabila anda kurang berasa lapar, maka pengambilan makanan juga akan berkurang dan anda akan mula menjadi langsing semula.

Mengembalikan kesihatan kulit dan mata

Goji Berries  mengandungi Vitamin A yang penting untuk kesihatan kulit dan mata anda. Vitamin ini mempunyai kebolehan untuk melindungi sel kulit dan mata daripada mengalami kerosakan akibat pendedahan kepada elemen dan pencemaran. Antara factor yang boleh merosaakan nata dan kulit termasuklah cahaya matahari yang terik, asap kenderaan dan debu. www.GojiBerries.my -50% Promotion!

Vitamin, mineral dan asid amino dalam buah Goji menggalakkan pertumbuhan sel-sel kulit dan mata yang baru untuk menggantikan sel yang sakit atau rosak. Ini dapat mengekalkan sedikit sebanyak kemudaan kulit dan mata serta mengelakkan kesan penyakit tua. Mata yang sihat serta kulit yang lembut banyak bergantung kepada ketersediaan zat penting dalam pemakanan anda.

Membantu Mengawal Gula Dalam Darah

Kada penyakit kencing manis di negara ini semaking hari semakin merunsingkan. Kecing manis boleh menyebabkan pelbagai komplikasi kesihatan lain seperti penyakit saraf, mata, jantung serta hati. Paling menggerunkan adalah apabila luka di kaki pesakit kencing manis ini terluka dan menghadapi kesukaran untuk sembuh. Dalam kebanyakan kes, kaki pesakit terpaksa dipotong kerana menjadi berkelemayuh dan tidak dapat diselamatkan lagi.

www.GojiBerries.promotion.my

Bagi pesakit kencing manis yang ingin mengawal tahap gula dalam darah mereka, Goji Berries ini merupakan satu buah yang boleh membantu. Buah ini berasa manis dan boleh dimakan sebagai snek yang sihat. Buah Goji tidak akan menyebabkan gula darah meningkat kerana ianya satu buah yang melepaskan gula secara perlahan-lahan dan memakan masa yang agak panjang supaya kadar gula darah lebih stabil. Selain itu, inilah kebaikan Goji Berries yang lain yang boleh membantu pesakit kencing manis:

Membantu meningkatkan sensitiviti badan terhadap insulin, iaitu hormon yang menukarkan gula kepada glukagon. Ini bermaksud Buah Goji dapat membantu mengawal tahap gula dalam badan.

Memperbaiki toleransi badan terhadap gula supaya badan tidak bereaksi secara negatif apabila gula dalam darah bertambah. Organ-organ juga akan terlindung daripada mengalami kesan buruk gula tinggi dalam darah.

Membaikpulih sel penghasil insulin dengan membekalkan zat-zat penting. Insulin dihasilkan oleh sel pankreas maka sel pankreas yang berfungsi sepenuhnya penting dalam proses pengawalan gula dalam badan.

Memperbaiki Kesuburan dan Kesihatan Organ Pembiakan

Buah Goji Berries ini mempunyai pelbagai komponen yang berupaya meingkatkan kadar pegaliran darah dalam badan dan apabila ini berlaku, kesihatan organ pembiakan kita juga akan bertambah baik. Ini amat berguna untuk pasangan yang sudah bertahun-tahun lamanya mencuba untuk mendapatkan anak. Goji Berries Baik Untuk Tubuh Anda Dalam Pelbagai AspekMungkin pakar-pakar belum lagi berjaya mengidentifikasikan punca anda mengalami masalah kesuburan.

Dalam keadaan sebegini, cubaan memperbaiki tubuh badan anda mungkin merupakan jawapan yang sedang anda cari. Khasiat dalam Goji Berries boleh melebihkan bilangan sperma dalam badan anda dan juga meningkatkan kecergasan sperma tersebut. Dalam wanita pula, ia dapat membantu menyembuhkan ovary anda yang tidak melepaskan ovum mengikut jadual. Jika anda seorang wanita yang mempunyai kitaran haid yang tidak mengikut waktu, buah Goji ini boleh membantu badan anda mengimbangi hormone-hormon pembiakan semula kerana mengandungi asid amino yang berguna. www.GojiBerries.my -50% Promotion!

Tiada Kesan Sampingan Langsung

Oleh kerana produk ini merupakan buah-buahan semata-mata, anda tidak perlu bimbang jika adanya kesan sampingan. Akan tetapi, buah ini patut diambil dalam jumlah yang sederhana. Jika anda mengambil apa-apa ubat masalah jantung,tekanan darah tinggi dan kencing manis, tolong berbincang dengan doctor anda sebelum mengambilnya.

Apa Kata Pengguna Lain

Goji Berries rata-rata mendapat feedback yang amat memberangsangkan daripada pengguna lain yang pernah memakannya. Antara perkara yang sering memuaskan pengguna adalah kemudahan buah kering ini dimakan dalam pelbagai bentuk dan cara.Ia juga mudah diabawa kemana-mana kerana kecil dan senang dibawa dalam bekal. Mereka juga member testimoni Goji Berries yang agak meyakinkan. Rata-rata mereka hanya mempunyai perkara yang baik sahaja untuk dilaporkan mengenai Goji Berries Malaysia ini.

www.GojiBerries.promotion.my

Di Malaysia, buah ini tidak asing lagi dan banyak digunakan dalam kehidupan harian, terutamanya dalam budaya orang Cina tempatan. Disebabkan ia hanya buah, ia boleh didpati daripada supplier Muslim dan dijamin halal. Dengarlah apa yang diakatan oleh pengguna-pengguna Goji Berries di bawah ini:

Saya tak berapa suka sangat makan buah-buahan dan sayur semasa muda. Mungkin sebab itu saya mendapat penyakit kencing manis masa tua-tua begini. Tak selesa langsung. Hari-hari kena makan ubat, pastu ada macam-macam gejala seperti pening-pening lalat, rasa mual, letih tanpa sebab dan sebagainya. Anak saya yang first sekali mengesyorkan saya mencuba Goji Berries. Pada mulanya tak berapa suka, tapi setelah beberapa bulan saya dapati semakin lama semakin sesuai dengan cita rasa saya. Gejala-gejala kencing manissaya juga beransur pulih. Sekarang ni, saya akan minum the Goji Berries ini setiap hari. Satu camca dalam secawan air panas. Saya amat puas hato walaupun ini setakat buah kering yang tak ada apa-apa bahan tambahan.

Pok Chet, 62 tahun

Saya selalu rasa susah sangat untuk menurun berat badan. Suami saya selalu komplen bahawa saya semakin hari semankin gendut. Terutamanya selepas lahirkan anak kedua, saya rasa berat saya macam sukar dikawal. Masa itulah saya temui buah Goji di Malaysia. Jadi saya pun cubalah. Tak sangka buah ini betul-betul membantu mengawal selera makan saya sehingga saya tidak lagi mahu mengambil snek-snek manis antara masa makanan yang biasa. Yang paling bestnya, saya boleh makan Buah Goji ini sebanyak yang saya mahu sebab ianya tidak menpunyai kandungan kalori dan gula yang tinggi. Dalam masa setengah tahun sahaja saya sudah turun 5 kg dan suami saya pun cakap saya sudah langsing.

Sarima, 31 tahun

Anak saya yang berumur 5 tahun kerap mendapat selsema dan saya sekeluarga biasanya akan menghabiskan banyak duit untuk membawa dia ke doctor setiap kali dia mendapat gejala-gejala seperti  demam dan hingus-hingusan. Saya rasa sangat letih dan fed-up sebab sistem pertahanan anak saya macam tak bertambah baik walaupun kami sudah mencuba pelbagai cara. Antara cara baru yang saya cuba adalah member anak saya memakannya. Saya akan renehkan sup untuknya setiap hari menggunakan buah kering. Selang beberapa bulan, saya dapati bahawa anak saya tidak lagi mudah jatuh sakit seperti dulu. Jadi sekarang memang menjadi amalan kita setiap hari untuk minum sup Goji Berries ini bersama semua anggota keluarga.

Annie, 40 tahun

Apakah Harga Goji Berries di Malaysia?

Goji Berries boleh didapati dengan harga yang berpatutan. Oleh kerana ianya diimport dari negara China, anda boleh mendapatinya pada harga borong yang menarik. Nasihat kami adalah untuk membandingkan harga daripada beberapa penjual yang berbeza untuk mendapatkan harga yang terbaik. www.GojiBerries.my -50% Promotion!

Apakah Harga Goji Berries di Malaysia?Anda tentu akan bertanya apakah kualiti buah Goji Malaysia yang diimport masuk. Harga Goji berries di sini tentulah berpatutan dengan kualiti yang akan anda dapat. Sepertimana yang kita tahu, buah kering ini berasal dari negara yang sudah beribu-ribu tahun menanam tumbuhan ini dan mereka mempunyai teknologi terkini untuk memastikan bahawa ia sampai dalam keadaan yang bersih dan selamat untuk semua.

Harga Goji Berries  rata-ratanya akan sesuai dengan perbelanjaan yang anda rancangkan. Satu bungkusan saiz sederhana dapat tahan selama satu atau dua bulan sekurang-kurangnya, jadi anda tidak perlu membeli banyak pada satu masa. Lagipun buah ini boleh berkesan dengan jumlah yang sedikit tanpa perlu and mencari yang banyak.

Di Manakah Saya Boleh Membeli Goji Berries?

Goji Berries senang ditemui di Malaysia. Mana-mana kedai ubat Cina ada menjualnya dalam bungkusan kering dan ada antara jenama-jenama ini yang bestatus Halal. Selain itu, anda juga boleh membelinya dari kedai online seperti Lazada Malaysia dan 11Street. Kebaikan membeli Goji Berries Lazada adalah anda berupaya membandingkan harga dengan sepenuhnya dan mendapatkan Goji Berries yang paling berbaloi untuk harganya. Dengan membeli secara online juga, anda boleh melihat butiran tentang status halal serta kandungannya sebelum membeli. Ini merupakan satu cara untuk mengelakkan anda membuat pembelian yang akan dikesali nanti. www.GojiBerries.my -50% Promotion!

Selain daripada Goji Berries Lazada, anda juga boleh cuba laman sesawang Internasional seperti eBay dan Amazon. Di sini, Goji Berries yang lebih tinggi mutu dan jaminannnya akan dapat anda temui. Jenama-jenama di sini akan lebih terkenal, maka anda boleh kurangkan rasa was-was mengenai kualiti dan bahan-bahan yang terdapat dalam bungkusan buah kering anda.

20 COMMENTS

  1. Sekarang baru tahu apa tu Goji Berries. Selalu saya Nampak dekat kedai ubat cina tapi tak berani mau cuba. Semua benda dalam tu macam tak kenal saja. Tapi sekarang macam nak cuba saja sebab saya ada masalah kencing manis. Kalau nak baik mesti cuba apa-apa saja. Ini buah macam senang mau makan bukan macam ubat. Kalau saya beli saya mau letak dalam kari, tengok sedap atau tak. He he he.

  2. Saya ada masalah gout jadi tak boleh makan banyak daging. Ada Sinseh Cina recommend saya cuba Goji Berries supaya saya punya simtom akan bertambah baik. Jadi saya pun cubalah. Ia betul berkesan lah. Sekarang kalau kaki saya sakit, saya akan rebus buah Goji ini bersama herba-herba lain, pastu minum. Dalam beberapa jam saja rasa sakit saya akan hilang. Sinseh kata Goji Berries boleh cepatkan darah mengalir sebab itu saya punya bengkak saya hilang.

    • Kak Sascha mana boleh cakap macam tu. Walaupun dia diimport, ada jenama yang sudah dapatkan sijil halal lah. Check saja online bila beli. Mesti ada cop halal dari badan bertauliah punya. Dekat China pun ramai orang Islam juga kak. Diorang pun ambil Buah Goji ni untuk kesihatan. Terutamanya di daerah Xinjiang yang ramai orang Islam. Buah ni merupakan ubat tradisional mereka. Jangan terus percaya apa yang orang cakap kat internet kak. Sepatutnya kita siasat dulu apa kandungan buah ni. Memang takde tambahan langsung, hanya buah yang sudah dikeringkan, pastu dibungkus dalam keadaan yang terkawal kebersihannya.

  3. Setakat ni saya rasa berbaloilah. Sebab akak pernah beli satu kali tahun lepas kat kedai ubat Cina. Tapi lepas tu kedai ubat ni tutup Akak tak tau mana lagi nak cari. Mujurlah akak dapat tahu yang kedai online macam Lazada pun ada jual jadi sekarang ni akak beli saja dari online. Mudah je, hanya tunggu poslaju sampai setiap bulan. (www.GojiBerries.my)

  4. Saya pernah makan buah Goji ni semasa mengandung anak pertama. Ia sangat berkhasiat dan berguna, terutamanya apabila saya rasa mual dan tak terdaya nak makan apa-apa. Saya just buat the Goji Berries gunakan air suam dekat ofis. Lepas tu minum perlahan-lahan. Lama-lamaan rasa mual saya beransur hilang. Goji berries ni lebih baik jika berbanding dengan asam atau jeruk.

  5. Dalam pemakanan harian memang keluarga saya kurang makan sayur dan buah. Sebab tu kita asyik jatuh sakit je. Saya sendiri selalu kena selsema. Tapi ada kawan yang syorkan kami cuba buah Goji. Sebenarnya buah ni takde apa-apa rasa yang atau bau yang kuat. Hanya ada sikit masam. Saya cuba makan mentah tapi tak berapa suka. Sekarang wife saya gunakan untuk buat jelly lagi sedap. Reneh pastu bubuh sebuk konnyaku. Perrgh sedap!

    • Sebenarnya kalau you sihat, buah Goji berries ni takde kesan apa-apa pun. Makanlah sebanyak yang kamu nak. Tapi saya ada terbaca kalau kamu tengah ambil ubat kencing manis, sakit jantung atau darah tinggi kena bincang dengan doctor dulu sebelum ambil apa-apa supplemen herba.

  6. Tipu, tipu, tipu. Buah ini tak berkesan langsung. Saya dah cuba sebab nak kurangkan berat badan. Tak berkesan pun. Kamu semua ni penipu. Saya tak kisah apa you all kata, saya dah cuba dan sayalah yang paling tahu. You all semua tak tau apa-apa dan mudah terpedaya. Hanya saya yang tahu apa yang benar apa yang salah. (www.GojiBerries.my)

  7. Apalah Mariam ni. Dahlah cara makan tu salah, nak maki hamun orang pula. Bertaubat kak, bertaubat. Saya sendiri syorkan buah ni. Keberkesanan memang ambil masa yang lama sikit tapi kalau dah biasa ambil tu, akan lihat kesihatan diri bertambah baik. Saya bila mula ambik tu selalu lesu tapi sekarang rasa lebih bertenaga, terutamanya selepas sehari kerja kat ofis dan pulang. (www.GojiBerries.my)