Varikosette – Harga, Kesan Sampingan, Di Mana Boleh Anda Cari dan Pendapat Pengguna Lain

20
5519

Varikosette - Harga, Kesan Sampingan, Di Mana Boleh Anda Cari dan Pendapat Pengguna Lain‘Varicose veins’ atau Vena varikos merupakan sejenis penyakit yang sering terjadi di kaki. Dalam kes ini, saraf di bahagian kaki menjadi besar dan berpintal. Walapun penyakit ini tidak mengancam nyawa, ia tetap menjadi masalah. Vena varikos secara amnya terjadi di kaki, tetapi ia juga boleh berlaku di mana-mana bahagian badan. Vena varikos merupakan satu kesan daripada penyambungan saluran darah yang tidak sempurna. Ini menyebabkan perjalanan darah menjadi susah apabila perlu mengalir balik ke jantung, membuatkan saluran darah menjadi bengkak. Vena varikos boleh kelihatan hodoh dan akan bertambah buruk jika tidak diberikan perhatian yang secukupnya. www.Varikosette.my -50% Promotion!

Vena varikos mempunyai beberapa punca. Antaranya merupakan cara hidup moden yan kurang aktif dengan ramai orang yang menghabiskan berjam-jam di hadapan komputer sahaja setiap hari demi kerjaya mereka. Gaya hidup yang tidak aktif dan kurang senaman ini boleh menyebabkan saluran darah menjadi lemah dan seterusnya mengalami masalah vena menjadi bengkak. Pada keseluruhannya, keadaan ini tidak mengancam nyawa. Walaubagaimanapun, ianya merupakan satu masalah kosmetik juga kerana saluran darah akan kelihatan dengan jelas pada kaki ataupun bahagian tubuh yang lain. Rawatan untuk vena varikos dalam alam perubatan moden termasuklah pembedahan, suntikan ubat untuk mengecilkan saluran darah, pemakaian sarung kaki khas dan senaman spesifik.

Bersama dengan rawatan perubatan ini, anda juga memerlukan krim luaran yang boleh membantu memperbaiki penampilan badan anda. Antara krim yang boleh anda timbangkan ialah Varikosette. Varikosette merupakan krim dari negara Jerman. Ia dihasilkan oleh syarikat farmaseutikal Hendel yang dipercayai oleh ramai orang di Eropah. Varikosette dijual dalam tiub berwarna jingga dan merupakan satu cara yang revolusi untuk mengubati vena varikos. www.Varikosette.my -50% Promotion!

Komposisi Varikosette Yang Selamat

Komposisi Varikosette Yang Selamat

Varikosette secara amnya dibuat dengan ramuan yang semula jadi. Ini bermaksud bahawa Varikosette tidak ada bahan kimia yang merbahaya pada kulit. Varikosette telah melalui pelbagai langkah pengujian supaya memastikan keselamatannya untuk kesemua pengguna tanpa mengira umur dan kaum. Syarikat pengeluar iaitu Hendel telah diberikan sijil EAC dan telah memenangi pelbagai anugerah di peringkat antarabangsa. Anugerah ini ada yang diberikan kerana produk ini dikira sangat mesra alam.

Varikosette -50% Promotion!

Produk mesra alam ini bukan sahaja tidak melibatkan bahan kimia yang mungkin member kesan buruk, ianya juga berusaha menggunakan bahan yang dihasilkan dengan cara yang mampan atau ‘sustainable’. Varikosette memang hanya melibatkan bahan yang didapati secara semulajadi dan diproses dengan secara bersih, tanpa perlu menggunakan atau menghasilkan bahan yang boleh membahayakan diri anda atau alam sekitar. Antara bahan yang terdapat dalam krim ini termasuklah:

Komposisi Varikosette Yang SelamatTroxerutin: Troxerutin merupakan ekstrak daripada pokok herba yang dikenali sebagai ‘Japanese Pagoda Tree’ ataupun nama saintifiknya Sophora japonica. Ianya sering digunakan untuk menambahkan kekenyalan kulit serta digunakan sebagai bahan untuk melindungi saluran darah. Troxerutin adalah sesuatu yang biasa digunakan dalam rawatan penyakit saluran darah, termasuklah vena varikos. Troxerutin membantu menyembuhkan saluran darah yang rosak dan saluran darah memperkuatkan saluran darah yang lemah.

Komposisi Varikosette Yang SelamatEkstrak Chestnut Kuda: Chestnut Kuda merupakan sejenis kacang yang kaya dengan escin, iaitu molekul semulajadi yang berupaya mengembalikan kekuatan saluran darah. Ekstrak ini biasanya digunakan dalam rawatan vena varikos dan saluran darah yang bengkak. Ia mengandungi sejenis bahan yang boleh mencairkan darah, dan ini boleh mengelakkan cecari daripada dibocorkan daripada saluran darah. Pembocoran cecair inilah yang boleh menyebabkan saluran darah menjadi bengkak. Ianya juga sedikit sebanyak membantu mengurangkan pengekalan cecair yang boleh menyebabkan bahagian lain badan menjadi bengkak.

Komposisi Varikosette Yang SelamatDaun Gingko Biloba: Gingko Biloba merupakan satu herba tradisional dari China yang sering digunakan untuk mengurangkan kesan radang, kemerahan, bengkak dan sakit. Dalam krim ini, ianya digunakan untuk mengurangkan keradangan saluran darah, terutamanya vena varikos. Sebab utaman kenapa vena varikos menjadi besar di kaki adalah disebabkan olen keradangan. Selain itu, gingko biloba juga kaya dengan antioksidan yang boleh membantu mengelakkan pembetukan kanser dalam badan. Ekstrak herba ini biasanya diambil daripada bahagian daun yang akan diperah jusnya dan dikeringkan menjadi serbuk. Serbuk ini kemudiannya akan ditambah ke dalam krim supaya boleh diserap ke dalam kulit dan seterusnya sampai ke saluran darah.

Komposisi Varikosette Yang SelamatDaun Birch: Daun Birch ini biasanya dijumpai di negara-negara yang bermusim. Biasanya ekstrak birch ini digunakan oleh orang yang tidak senang apabila pergi ke tandas. Ini dipanggil kesan diuretic di mana air dibenarkan lepas daripada badan dengan lebih senang. Daun Birch juga bersifat anti-keradangan. Daun Birch kaya dengan vitamin C, saponin, flavonoid dan sesquiterpenes iaitu komponen semulajadi yang berupaya menguatkan sistem imuniti badan dan melawan pembesaran saluran darah. Birch sering dijadikan teh yang boleh diminum, namun dalam kes ini, ekstrak daun birch dicampur ke dalam krim.

Minyak Pati Lemon, Kacang Soya dan Kelapa: Varikosette juga mengandungi beberapa minyKomposisi Varikosette Yang Selamatak semulajadi yang berfungsi sebagai pelembap kulit . Kulit yang melimputi kawasan vena varikos ini sering kering dan mengelupas. Untuk menjadi kenyal dan kelihatan sihat semula, minyak-minyak ini diperlukan untuk mengikat molekul-molekul air supaya kulit boleh sembuh dengan lebih cepat. Kulit yang berpecah-pecah kerana  vena varikos akan kelihatan sihat, muda dan cantik seperti dulu. Minyak pati lemon khasnya, juga mempunyai fungsi anti-bakteria  dan boleh mencegah jangkitan penyakit supaya kulit anda kekal sihat dalam proses pemulihan.

Komposisi Varikosette Yang SelamatMenthol: Minyak menthol juga ditambah ke dalam krim Varikosette untuk member kesan yang sejuk apabila digunakan. Ianya juga boleh membantu melegakan kawasan vena varikos yang terasa sakit atau panas akibat keradangan saluran darah. Menthol merupakansejenis minyak yang semulajadi yang merupakan antara sebab mengapa krim Varikosette lain daripada yang lain. Kesan sejuk dan menyegarkan inilah yang boleh menambahkan rasa selesa apabila sedan sembuh daripada vena varikos. Menthol juga dapat melegakan rasa gatal pada kawasan kulit yang kering dan menggelupas.

Komposisi Varikosette Yang SelamatMadu: Madu biasanya dikenali sebagai pemanis semulajadi. Walau bagaimanapun dalam krim Varikosette, ia berfungsi sebagai bahan anti-bakteria atau pembunuh kuman. Madu tidak mendatangkan apa-apa kesan sampingan dan boleh melindungi kulit ketika dalam proses pemulihan. Madu juga dapat mengurangkan kemerahan dan kegatalan pada kulit. Kulit yang gatal mengundang banyak kuman yang biasanya datang apabila anda menggunakan jari untuk menggaru kulit.

Komposisi Varikosette Yang SelamatNettle: Daun Nettle ini sebenarnya berasal daripada sejenis lalang yang sering dibuang daripada taman bunga. Akan tetapi, ianya mempunyai banyak kebaikan dari segi fizikal. Nettle sering digunakan untik melancarkan pengaliran darah dalam badan dan ini dapat menbantu penyembuhan vena varikos. Apabila daran mengalir dengan lebih lancar, saluran darah akan berfungsi lebih baik dan kesan bengkak dan radang akan kurang.

Kesemua bahan-bahan yang terdapat dalam krim Varikosette ini telah dipastikan ketulenan dan keselamatannya sebelum ditambah ke dalam krim tersebut. Setiap bahan ini mempunyai kebolehan tersendiri danboleh juga berganding bahu dengan bahan lain untuk memberi kesan menyeluruh yang jauh lebih berkesan. www.Varikosette.my -50% Promotion!

Kesan Sampingan dan Kesan Baik Varikosette

Varikosette dijual dalam bentuk gel yang  boleh dipicit keluar daripada sebatang tiub. Biasanya, ia boleh digunakan untuk keadaan vena kaki yang bengkak. Keadaan ini biasanya dikenali sebagai vena varikos. Vena varikos boleh juga terjadi di bahagian badan yang lain termasuklah paha, tangan dan perut. Di samping saluran darah yang bengkak dan timbul, kulit di kawasan ini juga mungkin kering, gatal dan menggelupas. Oleh itu, satu cara rawatan yang boleh menyasarkan kesemua simptom ini sekaligus diperlukan. Oleh itu, Varikosette di Malaysia diperkenalkan. Krim ini telah diuji pada banyak peringkat untuk memastikan bahawa ianya tidak mengandungi bahan berbahaya.

Kesan Sampingan dan Kesan Baik Varikosette

Varikosette lebih berkesan apabila digunakan pada peringkat awal penyakit vena varikos dan perlu disapu sekurang-kurangnya sekali sehari.Selain vena varikos, krim Varikosette juga boleh digunakan untuk masalah kulit lain yang melibatkan saluran darah yang bengkak. Jika anda menpunyai mana-mana saluran darah di badan yang anda rasa hodoh, krim ini dapat membantu. Krim Varikosette mempunyai banyak kebaikan pada kulit anda. Cara penggunaannya juga sangat mudah. Anda hanya perlu sapu sedikit pada kawasan kulit yang mempunyai saluran darah yang bengkak. Rawatan perlu diteruskan untuk sekurang-kurangnya 4 minggu dengan krim Varikosette untuk mendapat kesan yang sewajarnya.

Varikosette -50% Promotion!

Ketika menggunakan krim ini, sila tanggalkan mana-mana pembalut supaya darah boleh mengalir dengan bebas dan normal. Selepas itu, luruskan kaki buat seketika untuk memberikan kaki anda peluang untuk berehat sepenuhnya. Sapukan sedikit krim Varikosette pada kawasan di mana vena varikos didapati  selama sekurang-kurangnya 30 saat. Ulangi untuk kaki yang seterusnya. Rehat seketika untuk biarkan krim itu serap ke dalam kulit sebelum meyambung aktiviti harian anda. Jika anda masih terpinga-pinga tentang bagaimana gel Varikosette berfungsi , inilah antara cara ianya berkesan untuk vena varikos anda.

Mengurangkan keradangan saluran darah. Vena varikos terjadi apabila keadaan saluran darah di kaki kurang sempurna. Ini menyebabkan ianya bengkak dan mungkin terasa sakit atau gatal. Varikosette berupaya mengurangkan keradangan itu dan seterusnya mengurangkan keadaannya yang bengkak dan kelihatan hodoh.

Melembapkan kulit dan mempercepatkan pemulihan. Kulit di sekeliling vena varikos sering menggelupas dan kering. Oleh itu, kehadiran krim ini sangant penting untuk mengelakkan kulit kering dijangkiti kuman dan menyebabkan komplikasi pada kulit. Selain itu, krim ini boleh mengembalikan ketegangan kulit di kawasan vena varikos yang telah menjadi longgar akibat saluran darah yang bengkak di bawahnya.

Selamat tanpa bahan kimia. Krim ini hanya menggunakan bahan dari alam semulajadi yang tidak melibatkan bahan yang berasal daripada lemak atau daging haiwan. Kesemua ramuan dalam krim ini adalah daripada herba dan tumbuhan.

Secara amnya, memang krim Varikosette adalah yang paling selamat untuk digunakan oleh semua orang tanpa mengira umur atau jantina. Walau bagaimanapun, mungkin akan ada reaksi alergi atau alah pada krim ini dalam sesetengah orang. Jika anda mengalami ruam atau kesan kemerahan selepas menggunakan krim ini, tolong berjumpa dengan doctor untuk mendapatkan nasihat sama ada anda boleh terus menggunakan krim ini.

Akan tetapi, jika tiada kesan sampingan alahan, maka gunakanlah krim ini sekurang-kurangnya  4 minggu berterusan. . Krim ini telah melalui beberapa peringkat saringan klinikal dan kesemua saringan ini menunjukkan bahawa krim ini sangat selamat untuk semua. Ia langsung tidak mempunyai apa-apa kesan sampingan lain yang tidak diingini. www.Varikosette.my -50% Promotion!

Semakin awal anda gunakan krim ini, ianya akan semakin berkesan untuk vena varikos anda. Anda juga perlu berhati-hati supaya tidak berhenti menggunakan krim ini walaupun vena varikos sudah tidak kelihatan pada kaki. Walaupun sudah tiada, vena varikos akan kembali jika anda berhenti atau tidak menggunakan Varikosette pada pengakhiran 4 minggu yang anda perlu menggunakannya.

Apa Kata Pengguna Varikosette Terdahulu?

Varikosette sebenarnya digunakan oleh ramai orang dari pelbagai pelusuk di Malaysia. Varikosette di Malaysia senang dijumpai dan boleh digunakan dengan selamat oleh pesakit pelbagai umur. Anda tidak perlu was-was tentang krim ini kerana ianya pernah digunakan dengan selamat oleh berates-ratus orang sebelum ini. Inilah yang mereka katakana tentang Varikosette:

Vena varikos sentiasa datang dan pergi untuk saya. Saya sudah bertahun-tahun mengalami masalah ini. Ada kalanya ia bertambah baik dan adakalany kembali dengan teruk. Saya tidak pernah cuba apa-apa rawatan. Hanya kurangkan berjalan dan bergerak apabila ia menjadi buruk. Lepas tu saya dapat tahu tentang krim ini dari rakan sekerja saya yang juga mempunyai masalah vena varikos. Atas syornya, saya cuba dan Alhamduillah, vena varikos saya hilang selepas sebulan menggunakan krim ini. Sejak itu, vena varikos saya tak pernah kembali lagi. Tapi saya dah tak takut sebab sekarang saya sudah ada Varikosette yang setia membantu saya.

Rahimah, 45

Saya pernah rasa malu dengan vena varikos saya. Mula-mulanya, saya ingat saya menghidapi kanser apabila saya nampak saluran darah saya menjadi bengkak di kaki. Tetapi selepas berjumpa  doktor baru saya tahu keadaan ini namanya vena varikos. Doktor memberitahu saya bahawa memang penyakit ini tidak ada rawatan yang cepat dan berkesan. Jadi saya pun disyorkan menjalankan rawatan suntikan berkala. Di samping suntikan itu, saya juga diberikan krim Varikosette ini supaya boleh merawat vena varikos dari luaran. Saya sangat suka krim ini kerana ianya segar dan nyaman pada kaki saya apabila digunakan. Sehingga setiap hari saya rasa teruja untuk menggunakan krim ini.

Nur Mariah, 29

Vena varikos saya bermula baru-baru ini. Ianya kelihatan sangat hodoh seperti kehitam-hitaman. Saya sangat berterima-kasih pada Varikosette kerana menyelamatkan kaki saya. Saya berasa bimbang sama ada ianya akan merebak ke bahagian lain badan. Syukur bahawa vena varikos saya member respon yang baik terhadap Varikosette. Dalam 2 minggu sahaja boleh nampak keberkesanan krim ini untuk menghilangkan kesan kehitaman pada kulit kaki

Dira, 30

Harga Varikosette: Munasabah atau Tidak?

Walaupun harga Varikosette agak tinggi, ia berpatutan untuk segala penyelidikan saintifik dan saringan keberkesanan yang telah dilalui oleh produk ini. Harga krim ini sebenarnya berada dalam lingkungan yang agak biasa boagi produk yang mempunyai kesan dan ramuan yang sama. Perlu diingatkan bahawa gel Varikosette ini bermutu amat tinggi dan digunakan dengan meluas di negara-negara barat seperti Amerika, UK dan Eropah. Oleh itu, apabila harga penghasilan adalah dalam mata wang asing, adalah dikira sangat munasabah apabila harga diterjemahkan ke Ringgit Malaysia. www.Varikosette.my -50% Promotion!

Di Mana Anda Boleh Membelinya?

Varikosette di Malaysia boleh dijumpai di atas talian. Varikosette di atas talian seperti Varikosette Lazada  boleh dibeli dengan hanya beberapa klik butang sahaja. Lebih-lebih lagi, anda boleh membandingkan harga Varikosette antara satu sama lain sebelum membuat keputusan. Sila berhati-hati dengan tiruan dan hanya beli tiub Varikosette yang mempunyai bungkusan seperti yang ditunjukkan. Biasanya, Varikosette yang dijual atas talian di laman web ‘online shopping’  adalah lebih murah sedikit Akan tetapi, ketulenan gel Varikosette adalah sahih, tidak kira sama ada anda membeli di laman web atas talian yang mana pun.

Di Mana Anda Boleh Membelinya?

Apa Yang Kita Tahu Tentang Gel Varikosette?

Setakat ini, kita sedar bahawa gel Varikosette memang berkesan untuk vena varikos, dan ianya tidak mengandungi sebarang bahan kimia yang mungkin dapat membahayakan kesihatan anda. Kesemua ramuan Varikosette adalah dari alam semulajadi, dan selamat untuk semua orang tanpa mengira bangsa, umur dan jantina. Varikosette senang dan mudah dibeli melalui kedai-kedai online seperti Lazada di mana anda boleh membandingkan harga dan bertanya apa-apa soalan kepada pembeli jika anda mushykil.

Secara amnya, gel ini boleh membantu anda jika anda mengalami vena varikos kerana ianya berkesan dari luar. Perangi vena varikos dengan strategi semula jadi yang berkesan. Jika anda tidak putus asa, anda pasti akan menyelesaikan amsalah ini dalam jangka masa yang panjang. Sudah tentu, gel Varikosette merupakan sebahagian daripada usaha anda untuk mendapatkan saluran darah serta kulit yang sihat dan bebas daripada masalah. www.Varikosette.my -50% Promotion!

20 COMMENTS

  1. Vena varikos saya dah ada sejak saya di bangku sekolah lagi. Baru sebulan sahaja saya gunakan gel Varikosette dan akhirnya saya dapat lihat perubahan. Saluran darah yang dahulunya besar dan bengkak dah mengecil dan tak kelihatan begitu gelap lagi. Saya rasa saya nak teruskan penggunaan gel ini pada masa terdekat sehingga semuanya hilang secara keseluruhan.

  2. Varikosette merupakan gel yang saya rasa sangat senang digunakan. Gelnya terasa sangat nyaman, macam ada pudina di dalamnya. Setiap kali saya guna, kulit saya rasa sangat selesa. Saya syorkan gel ini kepada sesiapa sahaja yang mempunyai masalah saluran darah bengkak. Mungkin anda mencari jawapan kepada vena varikos anda dan boleh member peluang pada gel ini.

  3. Gel ini mempunyai bau yang saya sangat suka. Setiap hari saya akan sapu sekurang-kurangnya sekali sehari dan membiarkannya menyerap. Saya syorkan pengguna lain supaya ambil masa bila sapu. Saya dapati bahawa keberkesanan akan bertambah jika anda tidak terburu-buru dan mengambil masa anda untuk megenekan gel ini. Jika boleh, letakkan tuala yang direndam air suam atas kawasan vena varikos supaya keradangan dapat dikurangkan dan gel diserap lebih cepat.

  4. Antara kebimbangan awal saya tentang gel ini adalah sama ada ianya member kesan sampingan ke atas bahagian lain dalamtubuh saya. Ternyata tidak ada dan saya boleh berasa lega selepas beberapa hari.

  5. Gel ini pada awalnya susah untuk saya cari tetapi selepas beberapa hari saya berjaya beli daripada Lazada. Sebenarnya saya lebih suka kalau saya dapat tahu tempat mana untuk membelinya lebih awal supaya tidak perlu terhegeh-hegeh mencari. Memang tak dapat kalau cari kat farmasi tempatan.

    • Kak Rahimah, kamu tak perlu beli banyak. Satu tiub sudah cukup untuk kamu gunakan untuk sembuhakan vena varikos pada mana-mana bahagian badan. Vena varikos itu sepatutnya sudah bertambah baik selepas satu tiub. Kalau boleh, beli satu tiub sahaja sudah cukup lah.

  6. Vena varikos ini memang menakutkan. Saya pernah ada satu kali semasa muda tapi saya dirawat oleh doktor dan ianya sembuh. Sekarang nampak macam nak kembali, tapi kat kawasan perut pula. Saya dah tempah satu tiub Varikosette dan akan cuba.

  7. Rawatan doktor sangat mahal untuk vena varikos. Satu kali rawatan boleh habis sampai berates-ratus ringgit. Kalau dibangdingkan, krim ini lagi murah jadi saya sekarang bergantung pada gel Varikosette sahaja.

  8. Vena varikos boleh terjadi pada sesiapapun. Pada mulanya saya jangka boleh terjadi pada orang tua je. Rupa-rupanya boleh pulak terjadi pada saya juga. Saya hanya berumur 23 tahun. Tak tahu lah apa yang saya buat salah sampai boleh terkena penyakit macam ni. Sedih.

    • Man, bukan salah kamu atau sesiapa lah.Vena varikos ni boleh terjadi pada orang muda juga. Saya pun ada dan saya hanya berumur 26 tahun. Kekadang bende ni sebab genetik, jadi kena tengok keluarga you ada penyakit yang sama ke tak. Kalau ada, besar kemungkinan you pun akan ada.

  9. Saya tinggal di Sabah dan memang dekat sini sudah tidak ada farmasi yang terdekat. Sebab itu saya rasa kalu beli di atas talian sangat senang dan mudah untuk saya. Lagipun ia boleh dikirim terus ke rumah saya jadi saya tak perlu keluar dan memandu untuk lama.

  10. Saya pun mulanya tak percaya sangat bende ni sampai isteri sendiri guna dan keadaan kaki dia bertambah baik selepas satu minggu sahaja. Sekarang saya pun guna untuk vena varikos sendiri.